Hej! Du använder en gammal webbläsare

Så här jobbar vi på förskolan

Vi ser på barnen som viktiga samhällsmedborgare med en stark inneboende drivkraft att utforska omvärlden. Vi utgår från deras förutsättningar och intressen i vår pedagogik, och erbjuder barnen en kreativ lärmiljö.

Barn på förskola vid ljusbord Foto: Mostphotos.se

Lärmiljöerna och materialen inbjuder till ett utforskande och lärande som lockar fram deras kreativitet och fantasi tillsammans med kompisar och pedagoger. I våra lärmiljöer finns det pedagogiska materialet tillgängligt för barnen för ett utforskande utifrån ett hela dagen perspektiv. Vi vill skapa möjligheter för barnen att utveckla sin nyfikenhet och känna tilltro till sin egen förmåga genom att utforska med alla sinnen.

Senast uppdaterad: 17 november 2023